Włącz się w Światowy Tydzień Przedsiębiorczości!
16–22 listopada 2015 r.
W dniach 16–22 listopada 2014 roku po raz ósmy zostanie w Polsce zorganizowany Światowy Tydzień Przedsiębiorczości, realizowany jednocześnie w 143 krajach. Jest to największe na świecie wydarzenie, mające na celu promocję przedsiębiorczości wśród młodych ludzi.
W ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości zaprasza uczniów, nauczycieli i przedsiębiorców do udziału w projekcie Otwarta firma, który stwarza dla szkół możliwość wzbogacenia swojej oferty edukacyjnej o ciekawe zajęcia, przygotowujące uczniów do świadomego wyboru ścieżki edukacyjnej i wejścia na rynek pracy.
Projekt składa się z czterech modułów, dostosowanych do poszczególnych etapów edukacji:
- Szkoła podstawowa, klasy I–III – Poznajemy zawody w miejscu pracy
- Szkoła podstawowa, klasy IV–VI – Poznajemy przedsiębiorstwa w naszej okolicy
- Gimnazjum – Pracownik–pracodawca–przedsiębiorstwo
- Szkoła ponadgimnazjalna – Biznes przy tablicy
Na platformie internetowej http://www.otwarta-firma.junior.org.pl dostępne są materiały dydaktyczne dla nauczycieli, które pozwolą bez trudu przygotować i zrealizować zadania, związane z udziałem w projekcie.
Warto realizować projekt Otwarta firma, ponieważ szkoła:
- daje uczniom niepowtarzalną okazję do uczestniczenia w ogólnoświatowych działaniach, wspierających i promujących postawy przedsiębiorcze
- umożliwia bezpośrednie zapoznanie się ze specyfiką zawodów wykonywanych w pobliżu miejsca zamieszkania oraz specyfiką rynku pracy w najbliższej okolicy
- stwarza szansę zweryfikowania wyobrażeń uczniów na temat zawodów wykonywanych w pobliżu miejsca zamieszkania
- w ciekawy sposób realizuje zadania w zakresie planowania kariery zawodowej uczniów i wejścia na rynek pracy.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2015-10-12 |
Data publikacji: | 2015-10-12 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | Krzysztof Sielchanowicz |
Liczba odwiedzin: | 741 |